Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Allmänt gibberish

Av Daniel - 14 september 2007 16:57

Huzzah! T-shirtsen jag beställde för någon vecka sen eller två är helt grymma! Tjo flöjt vad T-shirtsfanatisk jag är! Äger säkerligen många, många dussin. Desutom kommer två nya i veckan som jag och Lirarn beställde, från punkfootball (alltså det bästa av två världar) med George Best och Denis Law som motiv. (Sorry Mary!). Mindre positivt var 250 spänn i tull. Vore det här en serie skulle ilskna tecken uppenbara sig i dialogrutan, djävlar och orkaner och strypsnaror och sånt. Min version blir mer barnvänlig: &%!666£!


På tal om United och svordomar: Jeysus, Ronney ska sitta på bänken imorrn mot Everton. Fem veckor efter att ha brutit ett ben i foten. Grabben är ju helt sinnessjuk. Tyvärr gick Fletcher och Big John O'Shea sönder och blir borta någon månad, vilket är fett sugigt.


Ikväll ska jag göra ingenting vilket ska bli ruskigt skönt. På sina höjd spela lite TV-spel, det var många veckor sen. Förrutom Guitar Hero, förstås. Men (prettovarning): Guitar Hero är mer än ett Tvspel! Och imorrn hade jag räknar med att dricka pilsner med Stenberg och alla, men alla ska göra någonting annat och Stenberg lät en minimal aning skeptisk till en liknande aktivitet. Så vi får väl se vad som händer.


Just ja, se John Stewart argumentera (och sedan smäda) en rysligt enerverande republikan iklädd prickig fluga (republikanen alltså). Karln har tvivelsutan en

poäng: vilken sorts nyanserad politisk debatt går att hålla i en samhälle där medierna och de politiska partierna håller varandra om ryggen? Skamligt, är ordet. Tacka vet jag Gonzo-gudfadern Hunter S Thompsons Fear and Loathing on The Campaing Trail '72, som kallats den minst faktuella (kan man säga så?) men ändå mest träffande presidentvalskampanjboken (puh!) någonsin. Läs den, vettja. Nu känner jag att svenskan sviker, så jag signar av. Fast inte innan jag nämner att det är klockrent att Thompsons alter ego, Raoul Duke, fortfarande står med som contributing editor i tidskriften Rolling Stone. Några år efter sin död. Och Ralph Steadman hittas där oxå, under "Gardening", vilket får en att undra om vilka substanser som brukas på RS HQ. Off we are!

 
 
Ingen bild

Oscar Zeta Acosta

16 september 2007 10:19

Flest t-shirts när man dör vinner. Game on!

Ralph under "Gardening", det var faktiskt roligt. Kan riktigt se honom stå och klippa tulpaner med en egenrullad cigg i mungipan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards