Alla inlägg under juli 2008

Av Daniel - 25 juli 2008 11:25

Har precis bokat biljetter till The Dark Knight på söndag, och jäklar vad bra den filmen kommer att bli! Full pott i både Empire och Total Film, snittbetyg 9.4 på IMDB (ny etta för stunden) och Heath Ledger i den kanske bästa tolkningen av en psykopat någonsin. Som vanligt bygger jag upp förväntningarna orimligt högt, vilken ibland kan leda till smärre besvikelse, även om filmen (eller spelet) i sig varit riktigt bra (se: Sweeney Todd, Corpse Bride, Guitar Hero III), men den här gången tror jag att jag inte kommer att bli besviken. Som med Once, om ju är den bästa film jag sett de senaste åren.  


Idag blir det sol och bad i Almunge, i morgon grillning i goda vänners lag, på söndag spelkväll och bio med Kalle och på måndag Kris Kristofferson i Rättvik. Bråde dagar, innan det åter blir Gävle, denna kloak till stad, i några dagar för jobb.


Nu ska jag ut på balkongen och läsa. Softish.

Ovido - Quiz & Flashcards