Alla inlägg under mars 2007

Av Daniel - 30 mars 2007 14:19

Darn it all, är allt jag säger. Igår skjutsade jag sötnosen på cykel hem till Sysslomansgatan efter att ha varit och hälsat på ett par av hennes vänner. Och självklart stoppar farbror polisen oss ungefär vid Rosa bron. 500 riksdaler var i böter för detta monstruösa brott. Mutter, mutter. Fast de var iofs rätt schyssta, nån snorhyvel kickade sönder mitt cykellyse för några dar sen och jag slapp betala för det iaf. Well, någonstans kan jag ändå tycka att snuten borde ha bättre saker för sig än att lurpassa och bötfälla fattiga studenter som i kylan och mörkret vill hem så snabbt som möjligt. Eftersom man alltid hör hur dåligt med resurser och personal polisen förfogar över blir man lite konfunderad.....nåja, skit samma. Jag har ju säkert en hel tusenlapp eller två kvar att leva på denna månad efter räkningarna är betalda. Vi studenter är fan samhällets sanna underklass.Nåja, för att inte bara whina hade jag även tänkt sammanställa vad jag skulle kunna ha gjort för dessa 500 spänn istället för att slänga dem i sjön:* Köpa 1000 bugg (iaf för 15 år sedan)* Köpa ungefär 20 öl på valfri nation, eller 9 pint på McGills.* Köpa 12 pizzor på Emils pizzeria i Gävle* Rädda livet på drygt 2000 svältfödda barn i Rwanda (på ett ungefär)* Muta Lirarn att städa hela lägenheten ett par gånger* Flyga med Ryanair till London 500 gånger (exklusive flygskatt)* Flyga till London 1 gång (inklusive flygskatt)* Köpa i runda slängar 5 stycken uppstoppade grodor som spelar golfCrap. jag har alltid velat haft en sån...Nåja, jag kan ju alltid satsa på att istället köpa en torkad, synnerligen död alligator som klätts upp i bröllopsklänning. Den är nog billigare.Oh, dear!

Av Daniel - 27 mars 2007 13:01

....to the first annual "Scumbags and Maggots" Hall of Fame! Weee!!! Årets invalda är:Den Galet Enerverande Småbarnsmamman. Invald för sin långa och trogna kamp för att bryta ner mitt psyke, sin förmåga att ALLTID ha en åsikt om allting och sin besserwisser-attitud som är i klass med Göran Perssons.Den Döve Tolvåringen väljs in för sin förmåga att SKRIKA NÄR HON PRATAR, säga typ alltså liksom hela jävla tiden och sin oförmåga att inse att hon kommer bli totalt överkörd av varenda elev hon någonsin kommer att ha, även de som ser ut som Lill-Erik.Den Hunkige Casanovan, Tillika Bäst-på-allt-i-hela-världen. För sin oerhört dryga stil, sina totalt ogrundade åsikter som är helt idiotiska samt sitt försök att i ett sexsidors-PM försöka förklara varför Sovjetunionen föll. Välkommen, grabben!The New Idiot On The Block För att hon verkar fördömt dryg. Enkelt och bra!Den 50-årige 86:an För att hon är runt 20, men ändå vet allt bäst. Och det är klart, är man i den åldern men redan förlovad och boende i ett hus ute på landet med pojkvännen så kan man försås det mesta. Varför njuta av att vara ung när den underbara medelåldern går att skåda i horisonten? Dessutom är hon råmoderat och har sjalar min mormor skulle förakta....Vi välkomnar de nya medlemmarna och hoppas att efter nästa kurs kunna välja in många nya individer i:"the Scumbags and Maggots" Hall of Fame!

Av Daniel - 25 mars 2007 19:38

I förrgår var det fest här på Sysslomansgatan. Det blev en rätt lugn tillställning som ändå var riktig trevlig, men bra människor och god öl. Kvällen avslutades på ÖG vilket var halvkul men samtidigt en påminnelse att krogen sällan är speciellt spännande. För ert nöjes skull har jag nedan lagt upp några kort från kvällen, enjoy! I övrigt har jag inte så mycket mer att säga för stunden. Ska ner till ICA och panta allt från festen, blir snorrik och sen åka till Bahamas.....fast först ska jag på bio men Malin. Skriver mer sen.1. Eliten in action, Daniel och Jonas2. Jon ser sådär obehagligt gemytlig ut. Naaaw!!3. Lirer, Mary och Malin, Ett Lirer-kort där han inte ser ut som en massmördare, oh my!4. Mattias, Laila och Angelica ser erotiska/psykopatiska ut.5. Beast and the Beauty.

Av Daniel - 23 mars 2007 14:16

Dart is the name of the game!Har precis whoppat Lirarn tack vare old trusty tolvan, och en rematch väntar runt knuten. Sen ikväll är det tentafest här på gatan som sysslar med män. Kan nog bli riktigt värt, även om jag kanske inte riktigt är berättigad till att tentafesta då jag ju faktiskt inte skriver tentan. Jonas, Mary, Daniel och The Britt sitter och svettas just nu faktiskt, och jag är inte sådär jätteavundsjuk på dem. Fast lär väl bli det lagom till omtentan....Partners in crime under kvällen (utöver arbetslaget) blir Söt och Sofie, El Lirer, Jon, Laila med ett par polare, några av Marys vänner, kanske Annica och kanske några fler som jag glömt. Annars brukar ju okända människor gärna dyka upp på våra tillställningar, vi får se om fallet blir så även ikväll. I övrigt har allt varit soft. Käkade finmiddag med Gurra och Linda i förrgår på Norrlands finrestaurang, jäkligt god mat och trevligt sällskap. Ska försöka se lite fotboll med Gurra under våren, för det är en bra trevlig snubbe. Annars har jag hängt med Malin, både här och i Flogsta. Återupptog i förrgår de heroiska cyklelturerna till Floggan som legat på is ett tag. Fast jag insåg samtidigt att de inte längre är speciellt heroiska då det inte längre är en massa minusgrader ute. Väldigt mysigt har det varit iaf! Alltså att vara med Malin. Cykelturerna kan jag vara utan!Okey, dags för första ölen och: Dagens textrad: Från en av de mest ondskefulla låtarna ever: No Children med The Mountain Goats. Spara den här låten till er skiljsmässa, vänner och fränder:I hope it stays dark foreverI hope the worst isn't overAnd I hope you blink before I doYeah I hope I never get soberAnd I hope when you think of me years down the lineYou can't find one good thing to sayAnd I'd hope that if I found the strength to walk outYou'd stay the hell out of my wayI am drowningThere is no sign of landYou are coming down with meHand in unlovable handAnd I hope you dieI hope we both die

Av Daniel - 21 mars 2007 12:30

Nu är jag tillbaka igen, nu när saker är lite mer stabila och sinnesro inte längre är ett exotiskt ord i någon dammig gammal ordbok. Eftersom jag inte skrivit på typ en månad är det omöjligt att veta vad jag ska börja skriva om. Därför tror jag att jag ska använda mig av min imponerande förträngningsteknik och låtsas att alla läsare har koll på mitt liv fram till säg....igår.Igår...ahh, igår var en mycket bra dag. Jag fick umgås med Malin hela dagen, bortsett från några timmar mitt på dan. Vi gjorde våfflor, var på bio (Children of men - se den), kollade på NHL (fucking Pittsburgh torskade, grymt och gnäll) och käkade nachos på nation. Jäkligt värt. Eftersom jag inte har några pengar har Malin varit sugarmama och betalat allt, vilket får kompenseras när tillfälle ges. Något som inte är lika värt är att United inte spelar på typ tio dar. Hur ska jag och Lirarn klara oss? Hitills har jag inte missat en enda match under hela säsongen, och Lirarn har t.o.m smitit från jobbet lite tidigare en dag(don't tell!) för att hinna se the boys. Dock vill jag poängtera att ingen av oss är typiska fotbollshuliganer. Ni vet, typen av människor som anser att tre millimeter mellan ögonen är ett lämpligt avstånd, som inte finner det problematiskt att ha sexuellt umgänge med sin syster och som villigt lånar ut sitt tandgarnityr till Saw 3-postern. Oh no, för oss går gränsen vid lite svordomar när saker inte går som sig bör. Nu ska jag chilla ett litet tag innan jag ska ut med Gurra och hans tjej för en bit mat med medföljande ljudeffekter. Och kanske någon öl oxå. Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards