Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Night Train To Lorca

Av Daniel - 26 september 2008 22:57

Ölfestivalen var kanon, om någon nu trodde något annat. Trots en viss besvikelse över vissa sena återbud var det kanon för oss som var där, Malin, Laila, Krickan och jag. En gemytlig och hyfsad lugn kväll, där höjdpunkten var Arrogant Bastard Ale, dyr som stryk men god som fyllemat en sen utekväll. Av de tidigare nämnda Elf-ölen prövades Very Bad Elf, klart godkänt.


Annars händer inte så mycket för stunden. Är rätt uttråkad. Tenta på tidag innebär en jävlans massa pluggande. En av kursböckerna är mycket fascinerande. För att vara en bok om utveckling i tredje världen handlar den osedvanligt mycket om Amerika. Den verkar till och med skriven för femtonåriga amerikaner, då det bland annat pedagogiskt konstateras att Asien faktiskt består av många länder som är olika, följt av en karta över världsdelen, då boken förebrående förklarar att många amerikaner är oförmögna att peka ut Asien på en karta. Därefter följer några sidor om Thanksgiving, följt av propaganda för USA:s invasion av Irak. Några sidor därefter förklaras att demokrati betyder rule of the people, innan miljöhot avfördas som en naturlig och ofrånkomlig biprodukt av globalisering och interdependens. Någonstans där började jag längta efter att få fylla i kursutvärderingen, samt gråta blod då jag inser att boken är 350 sidor. Jävlar i helvetet vad denna kurs kommer att sågas. Anfäkta och anamma, det är för fan universitetsstudier vi pratar om, inte en kvällskurs för efterblivna muppar.


Malin har jobbat sent några kvällar så jag har mest suttit och inte gjort något. Vilket jag iofs brukar vara bra på, men i vanliga fall brukar jag tycka det är soft, men nu känner jag mer tristess. Märkligt, jag som aldrig brukar ha tråkigt....Nåja, oktober har alla förutsättningar att bli en sweet månad. Jag fyller år (yay), nästa helg är det NHL i Globen och om någon månad Manchester med der Lirer och Kalle. Och imorn ska jag och Söt på bio, Hellboy 2, som jag är sjukt taggad på. Angel of Death kan vara den ohyggligaste karaktären på länge, och att se vad Del Toro kommer att göra med filmatiseringen av Bilbo kommer bli en höjdpunkt de kommande åren. Antagligen slutar det med världens bästa film, men eftersom jag är rätt duktig på att bygga upp orimliga försväntningar ska jag försöka att inte göra det, iaf inte såhär två-tre år i förväg. Sen ryktas det om att Del Toro kommer att regissera Lovecrafts short story At the Mountains of Madness, som handlar om en forskarexpedition som vid en av polerna hittar en gigantisk, bortglömd stad, byggd miljontals år innan mänskligheten uppkom, varpå de finner att något fortfarande är vid liv djupt i standens innandöme.


Nix, nu har jag tråkat ut er nog för den här gången. Fan vad det suger att ha trist! Fredagskväll, och här sitter jag och knappar som en annan Bill Gates. Minus miljonerna. Plus ett något mer fördelaktigt utseede (kan man ju hoppas).


Ta hand om er, och skänk en uttråkad själ en tanke i höstmörkret!

 
 
Ingen bild

d1

28 september 2008 19:27

look! OMG, it's D1 back in the blog!!


Hoppas att du inte hade för höga förväntingar på hellboy II, tyckte personligen att den var ett bottennapp och att Del Toro gjorde bort sig rätt fint.

Och vad gäller Gates... ni är väl rätt lika va? Skaffa dig ett par glasögon bara... ;)

 
Ingen bild

Daniel

8 oktober 2008 16:54

Hoppsan D1, det var inte igår! Hmm, själv tyckte jag att Helvetespojken nummer två var rätt schysst, vad var det du ogillade så mycket med den? Både Malin och Lirarn tyckte ettan var bättre, så jag kanske är ett ensamt fan....

Gällande Gates-liknelsen missar du detaljen att hans hår är fett nog att använda som fritös, medan mitt hår är obefintligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards