Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Montana is going banana(s)

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i fler inlägg den kommande tiden. Så brukar det funka på bloggfronten för min del, men vi får väl se.


Dagen har runnit på oroväckande snabbt. Jag vet faktiskt inte var timmarna tagit vägen. Dessutom har den spenderats i ett riktigt segt tillstånd, efter en mycket lyckad ölprovartillställning under gårdagen. Temat var julöl, och jag och Lirarn organiserade hela rasket. Över 20 öl provades, vilket måste ses som imponerande, av den (med tiden allt mindre) hårda juryn, som bestod av de båda organisatörerna samt Mary, Krickan, Jonas, Kristoffer, Jon och By God. Dessutom var Malin och Sofie med som kontrollanter, och Stenberg med kamrat och Sara gjorde gästspel. Sjukt lyckad tillställning på det hela taget!


Annars har den senaste månaden varit schysst, med bland annat en jävligt lyckad resa till Manchester (åh, denna Berbatov!) och en grym spelning av Flogging Molly som två av höjdpunkterna, tillsammans med ett besök till Västerås för att besöka syrran och den lilla underbara kötbullen Malwa. Den kommande veckan innebär mycket plugg, dessvärre, samt Eldkvarn på Katalin på lördag. Planerar att gå bara jag och Söt, vilket skulle vara grymt mysigt.


Egentligen har jag massor av saker att berätta om, men klockan är sen så det får bli en annan gång. Men som en trailer till nästkommande inlägg (och för att få mig själv att uppdatera snart igen) kan jag ju nämna att en längre resa till USA är på ett hyfsat avancerat planeringsstadie till i vår, där planen är att hyra bil och göra en roadtrip över landet. Men mer om det nästa gång!


Ha! Om det inte slutar som när jag såg den tecknade versionen av Sagan om Ringen som knatte. Filmen, som kom under 70-talet,  spänner över den första boken, och utlovar i slutet att en uppföljare ska komma inom kort. Själv blev jag helt trollbunden av filmen och försökte febrilt få tag på denna uppföljare. Mamma ringte SVT och frågade om de skulle sända den, och hörde dessutom med biblioteket om de hade den inne för uthyrning. Först något år senare fick jag reda på att det aldrig hade gjorts någon uppföljare, då producenten fått slut på pengar. Kanske kommer något liknande att ske här: jag hintar att jag snart kommer att skriva ett nytt inlägg om USA-resan, bara för att inte skriva något alls på evigheter. Oh well, det återstår att se.


Natti natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Av Daniel - 26 september 2008 22:57

Ölfestivalen var kanon, om någon nu trodde något annat. Trots en viss besvikelse över vissa sena återbud var det kanon för oss som var där, Malin, Laila, Krickan och jag. En gemytlig och hyfsad lugn kväll, där höjdpunkten var Arrogant Bastard Ale, dy...

Ovido - Quiz & Flashcards