Alla inlägg under april 2007

Av Daniel - 29 april 2007 17:18

Äntligen (för att citera Gert)! Det hett (nåja) eftertraktade blogginlägget! Efter en synnerlig gemytlig kväll med pogodans och världshistoriens sämsta trubadurer på Etage sitter jag nu här i min ensamhet (oooh, dramatik!) med Arsenal-Fulham i ena örat och "Holiday in Cambodia" med Dead Kennedys i det andra. Oh, det där blev en lång mening! Kanske borde jag vara mer hängig än vad jag är, men jag klagar inte. Lite ångest infinner sig dock: sorry för sängplankan som brast, bäste herr Lirer!


Vad har jag då sysselsatt mig med sen senast? Tja, en hel del i vanlig ordning. Först att berätta om på dagordningen (ur ett tidsperspektiv) borde ju bli Olander, Madde, Kalle och Saras besök här i Uppsala för ett par veckor sen. Lägg till Lirer och Mary samt Malin så har vi receptet för en sjuhelsikes kväll. Tack och bock, alla inblandande, det var jävligt kul. Fast som alltid är ju kvällar som denna till ända alltför fort. Trots att vi hann med en jävla massa saker, bland annat grillning, stadsvandring, öldrickning på en uteservering osv så var klockan plötsligt natt och alla satt och blickade mot fjärran med något glansigt i blicken . Oh, well. Nu är det snart sommar, misstänker att liknande tillställningar kan komma att upprepas ett antal gånger den närmsta tiden!


Sen har jag ju varit i London oxå! Med pappa, Niclas och me brudder Gurra. Jävligt värt var det. London är helt klockrent! Den lätt imperialistiska arkitekturen, gentlemännen på pubarna och heroiska statyer is the shit! Vi var på Premier Legaue-fotboll mellan West Ham och Everton och sjöng Forever Blowing Bubbles, såg säsongens snyggaste West Ham-mål och hyllade Phil Neville. Come on Gary......s little brother! Jiha! Sen var vi på musikal oxå, Chicago, vilket var jäkligt kul. Them people kan sjunga och dansa! Utöver det shoppade jag en massa, Unitedprylar och filmer och lite skivor och kläder oxå. Och (oväntat nog!) drack fletalet goda ales på diverse pubar. De flesta smakade typ ingenting, men ändock gott, på nått sätt. Höjdpunkten var Piddle in the wind. där öletiketten föreställde en liten gosse som pissade ner i ett golfhål. Någonting för alla Freudianer att analysera. Nåväl, jävligt kul resa överlag!


Sen har det självklart varit en del fotboll oxå. I onsdags vann United första semin mot Milan efter att Den flygande köttbullen avgjort på övertid. Och igår vände och vann de röda i en helt sinnesrubbad match mot Everton. Två noll i baken efter en timme, sen två crap-mål innan Rooney än en gång avgjorde. Eftersom Chelsea bara kryssade ser ligan ut att gå i vår favör. Oh yes!!


What more to tell? Om man byter plats på bokstäverna i och a i Milan blir det oxå namnet på den person som ligger närmast hjärtat. De har börjat sälja Brooklyn Brewery Brown Ale på systemet, spring och köp. Som vanligt har det varit fullt upp med en massa saker hela tiden, till er jag lovat att ringa och som inte hört av mig, sorry! Ska ta mig kragen snart! I morn är det sista april. Ska möta upp Laila och miljoner människor i Ekonomikum-parken, sen får vi se var kvällen tar vägen. Har varit på praktik den senaste femveckorsperioden. Ute på Brantingsskolan med världens slappaste handledare. Fick VG i betyg, så något rätt gjorde jag väl iaf. Yay!


Nu ska jag käka lite bakispizza och kolla klart på matchen. Ta hand om er!

Av Daniel - 23 april 2007 15:31

Cor blimey, nu är jag tillbaka efter ett besök i London. Ojoj, vad kul det varit. Lovar att skriva en superblogg snart om detta, samt om det som vanligt lyckade besöket från The Boys (with The Girls) förra helgen. Räkna med detta superinlägg de kommande dagarna.


Kram!

Av Daniel - 12 april 2007 14:54

Whoopsie Daisy, nu har jag visst slackat till med bloggandet igen. Mina ödmjukaste ursäkter! Jag misstänker att det inte helt aktiva bloggandet har att göra med det faktum att denna blogg är betydligt mindre besökt än min förra. Nu är ju det säkerligen nära sammankopplat med min önskan att hålla denna blogg lite mer anonym än dear old watchtheleatherman, men det är ändå lite surt att se hur besökarsnittet ligger på en tredjedel av den förra bloggens. Whine, whine, gnäll, gnäll. Å andra sidan är det ju er, mina närmsta vänner, som är de viktigate besökarna och de jag vill ska läsa denna blogg. Istället för en massa okända dårfinkar och dönickar som inte känner mig. Schas, alla som känner er träffade!Anyway.......en annan anledning till bloggtorkan är det faktum att jag under några dagar befunnit mig i Gävle för påsk(firande!?) med familjen. Det har varit riktigt trevligt även om inte så många knop gjordes. Men det är alltid kul att komma hem och bara löka. Mina föräldrar har även fått Martin Timell-komplex och sågat ner hälften av alla träd på tomten samt byggt ut uteplatsen. Jag ser ett mönster. Sen jag flyttade hemifrån för några år sen har följande hänt:* Nya, renoverande badrum* Ny super-ultra-transformers-kickass-TV-som-täcker-hela-jävla-rummet införskaffad* Omgjort och uppfräschat vardagsrum* Uppfräschat garage* Renovering av mitt gamla rum ovanför garaget* Snart nytt, omgjort kökHey! varför skedde inte detta när jag bodde hemma, hmmm?!Åh, förresten. Var det någon som såg United-Roma för ett par kvällar sen? God Golly, Miss Holly! Vilken slakt! 7-1 mot Roma. Mot fucking Roma! Fletcher, Brown, Carrick, Ronaldo, Evra och Heinze, Smithy....Hela jävla laget spelade som om de i smyg varit östeuropieska friidrottare under 80-talet. Ja du käre. Drömmen om trippeln lever! Om ni lyckades missa denna underbara tillställning, klicka här för ett kort sammandrag! Njut av den största vinsten i Europasammanhang för något lag sedan 1958.I övrigt då, vad har hänt? Jag har umgåtts en del med bra folk, sett en del bra film och tagit det lugnt i största allmänhet. Varit mycket med min kära Malin som jag även ska umgås med ikväll. Mysmys!Å, och imorrn kommer Charlie, Olander, Sarah och Madde över, tillsammans med Lirer och Mary. Det kommer i vanlig ordning bli fucking brilliant! Ska bli schsst att sammanföra min sötnos med Olander och Madde, då de inte träffats innan. Kort dyker väl antagligen upp på bloggen lite längre fram.Nu ska jag diska. Arghhh! Daniel Vs Disken, round 3...Fight!

Av Daniel - 5 april 2007 12:03

The good: Se bilder i slutet av inlägget!The bad: United torskade igår mot Roma. Jävla skit!The ugly: Den tyske domaren. Ännu en anledning till att hata Tyskland!1. Yay! Utflykt!2. Dubbel-yay! Utflykt!3. Trippel-yay! Sheriffen!4. Visst ser Jon ytterst förförisk ut? Eller förfriskad kanske det ska vara.5. Groupie-Jon och Groupie-Daniel med bassisten i The Mountain Goats.6. Groupie-Jon och Groupie-Daniel med sångaren i The Mountain Goats. Happy times!

Av Daniel - 4 april 2007 16:30

Hej hej igen. Nu har jag slackat till ordentligt med skrivandet de senaste dagarna. Det är inte så att jag inte haft något att skriva om, nix pix, bloggbristen är faktiskt ett resultat av ren slöhet. Vad har jag då gjort sen senast? Mest värt att berätta om är ju Stockholmsbesöket i lördags. Dagen började med den mest frustrerade fotbollsmatchen i världshistorien då United slutligen ändå vann med 4-1 över Blackburn efter mycket om och men. Jon och Malin led med mig över alla missade chanser och det var inte förrän efter dryga timmen som Scholes spräckte nollan. Ojoj. Sen mötte vi upp med Laila på tåget till Stockholm innan Lirarn och Mary gjorde oss sällskap på en pub i hufvudstaden. Denna glada skara traskade därefter till Debaser för att se superduperhjältarna The Mountain Goats. Spelningen i sig var fucking great, då de faktiskt lyckades köra majoriteten av de sånger jag ville höra, till och med No Children, den uberondskefulla låten som jag hade som dagens textrad för ett par inlägg sen. Jon (I think) lyckades spela in hela låten på kamera som ni därmed kan avnjuta här! Kvaliten är rätt crap, men wtf!Nåväl... det mest värda hända efter spelningen, då jag och Jon springer på bassisten i bandet, säger att han är super och även poserar på kort med honom. Då kommer Laila springande och menar att hon och min sötnos har hittat sångaren. Således fick jag en kram av honom samt chansen att utrycka min uppskattning för hans verk (vilket på fyllan antagligen lät typ: Yourrreeesschhhooo fuckin fucking menvafanheterdetassåvafanjustja gräääjt asså jääääää). Tipptopp! Jag skulle ju lätt kunna bli en dundergroupie har jag kommit fram till. Om jag blir knäsvag av en halvkändis som Mountain Goats-sångaren, vad skulle då hända om jag sprang på, säg Kicki Danielsson? Förutom att jag skulle studsa iväg som en vante, alltså...Anyway! Sen har jag haft praktik nu oxå, hade de två första lektionerna idag vilket gick riktigt ok. Slipper skolan imorrn, så nu har jag faktiskt påsklov i över en vecka. Fan vad värt!! Ska hem ett par dar och även träffa Olander och Kalle nästa vecka, det ska bli jävligt grymt! Och ikväll ska jag ut och äta med min kärlek på nation, innan United tar sig an Roma i kvällens Champions League-match. Min förhoppning är att Laila, Stenberg och Lisa samt Jon närvarar, tillsammans med mig, Malin, Mary och Lirer. Då kommer vi alla vara glada och dansa och sjunga och göra kullerbyttor och spexa och hoppa hage och leka kurragömma och fnittra natten lång. Oh my!

Ovido - Quiz & Flashcards