Direktlänk till inlägg 29 april 2007

Is it punk, is it punk enough?

Av Daniel - 29 april 2007 17:18

Äntligen (för att citera Gert)! Det hett (nåja) eftertraktade blogginlägget! Efter en synnerlig gemytlig kväll med pogodans och världshistoriens sämsta trubadurer på Etage sitter jag nu här i min ensamhet (oooh, dramatik!) med Arsenal-Fulham i ena örat och "Holiday in Cambodia" med Dead Kennedys i det andra. Oh, det där blev en lång mening! Kanske borde jag vara mer hängig än vad jag är, men jag klagar inte. Lite ångest infinner sig dock: sorry för sängplankan som brast, bäste herr Lirer!


Vad har jag då sysselsatt mig med sen senast? Tja, en hel del i vanlig ordning. Först att berätta om på dagordningen (ur ett tidsperspektiv) borde ju bli Olander, Madde, Kalle och Saras besök här i Uppsala för ett par veckor sen. Lägg till Lirer och Mary samt Malin så har vi receptet för en sjuhelsikes kväll. Tack och bock, alla inblandande, det var jävligt kul. Fast som alltid är ju kvällar som denna till ända alltför fort. Trots att vi hann med en jävla massa saker, bland annat grillning, stadsvandring, öldrickning på en uteservering osv så var klockan plötsligt natt och alla satt och blickade mot fjärran med något glansigt i blicken . Oh, well. Nu är det snart sommar, misstänker att liknande tillställningar kan komma att upprepas ett antal gånger den närmsta tiden!


Sen har jag ju varit i London oxå! Med pappa, Niclas och me brudder Gurra. Jävligt värt var det. London är helt klockrent! Den lätt imperialistiska arkitekturen, gentlemännen på pubarna och heroiska statyer is the shit! Vi var på Premier Legaue-fotboll mellan West Ham och Everton och sjöng Forever Blowing Bubbles, såg säsongens snyggaste West Ham-mål och hyllade Phil Neville. Come on Gary......s little brother! Jiha! Sen var vi på musikal oxå, Chicago, vilket var jäkligt kul. Them people kan sjunga och dansa! Utöver det shoppade jag en massa, Unitedprylar och filmer och lite skivor och kläder oxå. Och (oväntat nog!) drack fletalet goda ales på diverse pubar. De flesta smakade typ ingenting, men ändock gott, på nått sätt. Höjdpunkten var Piddle in the wind. där öletiketten föreställde en liten gosse som pissade ner i ett golfhål. Någonting för alla Freudianer att analysera. Nåväl, jävligt kul resa överlag!


Sen har det självklart varit en del fotboll oxå. I onsdags vann United första semin mot Milan efter att Den flygande köttbullen avgjort på övertid. Och igår vände och vann de röda i en helt sinnesrubbad match mot Everton. Två noll i baken efter en timme, sen två crap-mål innan Rooney än en gång avgjorde. Eftersom Chelsea bara kryssade ser ligan ut att gå i vår favör. Oh yes!!


What more to tell? Om man byter plats på bokstäverna i och a i Milan blir det oxå namnet på den person som ligger närmast hjärtat. De har börjat sälja Brooklyn Brewery Brown Ale på systemet, spring och köp. Som vanligt har det varit fullt upp med en massa saker hela tiden, till er jag lovat att ringa och som inte hört av mig, sorry! Ska ta mig kragen snart! I morn är det sista april. Ska möta upp Laila och miljoner människor i Ekonomikum-parken, sen får vi se var kvällen tar vägen. Har varit på praktik den senaste femveckorsperioden. Ute på Brantingsskolan med världens slappaste handledare. Fick VG i betyg, så något rätt gjorde jag väl iaf. Yay!


Nu ska jag käka lite bakispizza och kolla klart på matchen. Ta hand om er!

 
 
Ingen bild

Huezuz

30 april 2007 13:40

yo boyO! Tack för senast och allt sånt! Nice med London, bitch! Själv sitter man i blåstens jädra högsäte och huttrar. Aja, blir grillning ikväll ändå, måste ju träna på the grillskills inför sommaren. Tada

 
Ingen bild

Daniel

1 maj 2007 17:52

Grillskillz is the shit! Du vet förresten att det bara är fjortisar som skriver "Aja"!? Hoppas gårdagen var the shit, ringer om ett litet tag om Stephen Lynch!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards