Direktlänk till inlägg 2 augusti 2008

Åter i den akademiska värmen

Av Daniel - 2 augusti 2008 09:45

Nej, The Dark Knight svek inte. Jävlar vilken bra film! Någon som vill sätta emot på att Ledger vinner en Oscar postumt för sin tolkning av Jokern? Nix, trodde inte det. Tillsammans med Once den klart bästa film jag sett i år. En film som jag blev rätt besviken på annars var No Country For Old Men, som ju vann en Oscar för bästa film tidigare i år. Tyckte inte att den var speciellt intressant, med ett riktigt antiklimax till slut som man enligt diverse internetforum "inte förstår" om jag inte hejdlöst älskar. Jag förstår absolut vad bröderna Coen är ute efter, men tycker inte alls de lyckas med det. Att jag inte skrattar betyder inte att jag inte förstår skämtet, som det ju heter.


Skulle se nya Narnia på bio i torsdags, men eftersom biljettkön i Gävle klockan 17 en vardag var ungefär 200 meter lång hann jag och Malin inte till filmen. Något sådant har jag, oväntat nog, aldrig varit med om i Uppsala. Istället gick vi och hyrde nyss nämnda No Country, Gone Baby Gone som var kanonbra, och There WIll be Blood, som ska ses under helgen. Lovely!


Är tillbaka i Uppsala över helgen, vilket är skönt. Ska se Solskjaers hyllningsmatch på Old Trafford senare i eftermiddag och sen förhoppningsvis dricka lite öl på nation.


Åh, just ja: Kris Kristofferson var kanon, Dalhalla ett läckert ställe och roligast var när en nervös och svettig karl kom in på scen för att utnämna Kristofferson till hedersambassadör för Dalarna.


" Eeeh, and here yoo have a Dalahorse, or in swedish Dalahäst hehe, a symbol for Dalarna. Thank yoo!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards