Direktlänk till inlägg 4 april 2007

I hope we all die!

Av Daniel - 4 april 2007 16:30

Hej hej igen. Nu har jag slackat till ordentligt med skrivandet de senaste dagarna. Det är inte så att jag inte haft något att skriva om, nix pix, bloggbristen är faktiskt ett resultat av ren slöhet. Vad har jag då gjort sen senast? Mest värt att berätta om är ju Stockholmsbesöket i lördags. Dagen började med den mest frustrerade fotbollsmatchen i världshistorien då United slutligen ändå vann med 4-1 över Blackburn efter mycket om och men. Jon och Malin led med mig över alla missade chanser och det var inte förrän efter dryga timmen som Scholes spräckte nollan. Ojoj. Sen mötte vi upp med Laila på tåget till Stockholm innan Lirarn och Mary gjorde oss sällskap på en pub i hufvudstaden. Denna glada skara traskade därefter till Debaser för att se superduperhjältarna The Mountain Goats. Spelningen i sig var fucking great, då de faktiskt lyckades köra majoriteten av de sånger jag ville höra, till och med No Children, den uberondskefulla låten som jag hade som dagens textrad för ett par inlägg sen. Jon (I think) lyckades spela in hela låten på kamera som ni därmed kan avnjuta här! Kvaliten är rätt crap, men wtf!Nåväl... det mest värda hända efter spelningen, då jag och Jon springer på bassisten i bandet, säger att han är super och även poserar på kort med honom. Då kommer Laila springande och menar att hon och min sötnos har hittat sångaren. Således fick jag en kram av honom samt chansen att utrycka min uppskattning för hans verk (vilket på fyllan antagligen lät typ: Yourrreeesschhhooo fuckin fucking menvafanheterdetassåvafanjustja gräääjt asså jääääää). Tipptopp! Jag skulle ju lätt kunna bli en dundergroupie har jag kommit fram till. Om jag blir knäsvag av en halvkändis som Mountain Goats-sångaren, vad skulle då hända om jag sprang på, säg Kicki Danielsson? Förutom att jag skulle studsa iväg som en vante, alltså...Anyway! Sen har jag haft praktik nu oxå, hade de två första lektionerna idag vilket gick riktigt ok. Slipper skolan imorrn, så nu har jag faktiskt påsklov i över en vecka. Fan vad värt!! Ska hem ett par dar och även träffa Olander och Kalle nästa vecka, det ska bli jävligt grymt! Och ikväll ska jag ut och äta med min kärlek på nation, innan United tar sig an Roma i kvällens Champions League-match. Min förhoppning är att Laila, Stenberg och Lisa samt Jon närvarar, tillsammans med mig, Malin, Mary och Lirer. Då kommer vi alla vara glada och dansa och sjunga och göra kullerbyttor och spexa och hoppa hage och leka kurragömma och fnittra natten lång. Oh my!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards