Direktlänk till inlägg 12 april 2007

Den senaste veckan, snabbspolad!

Av Daniel - 12 april 2007 14:54

Whoopsie Daisy, nu har jag visst slackat till med bloggandet igen. Mina ödmjukaste ursäkter! Jag misstänker att det inte helt aktiva bloggandet har att göra med det faktum att denna blogg är betydligt mindre besökt än min förra. Nu är ju det säkerligen nära sammankopplat med min önskan att hålla denna blogg lite mer anonym än dear old watchtheleatherman, men det är ändå lite surt att se hur besökarsnittet ligger på en tredjedel av den förra bloggens. Whine, whine, gnäll, gnäll. Å andra sidan är det ju er, mina närmsta vänner, som är de viktigate besökarna och de jag vill ska läsa denna blogg. Istället för en massa okända dårfinkar och dönickar som inte känner mig. Schas, alla som känner er träffade!Anyway.......en annan anledning till bloggtorkan är det faktum att jag under några dagar befunnit mig i Gävle för påsk(firande!?) med familjen. Det har varit riktigt trevligt även om inte så många knop gjordes. Men det är alltid kul att komma hem och bara löka. Mina föräldrar har även fått Martin Timell-komplex och sågat ner hälften av alla träd på tomten samt byggt ut uteplatsen. Jag ser ett mönster. Sen jag flyttade hemifrån för några år sen har följande hänt:* Nya, renoverande badrum* Ny super-ultra-transformers-kickass-TV-som-täcker-hela-jävla-rummet införskaffad* Omgjort och uppfräschat vardagsrum* Uppfräschat garage* Renovering av mitt gamla rum ovanför garaget* Snart nytt, omgjort kökHey! varför skedde inte detta när jag bodde hemma, hmmm?!Åh, förresten. Var det någon som såg United-Roma för ett par kvällar sen? God Golly, Miss Holly! Vilken slakt! 7-1 mot Roma. Mot fucking Roma! Fletcher, Brown, Carrick, Ronaldo, Evra och Heinze, Smithy....Hela jävla laget spelade som om de i smyg varit östeuropieska friidrottare under 80-talet. Ja du käre. Drömmen om trippeln lever! Om ni lyckades missa denna underbara tillställning, klicka här för ett kort sammandrag! Njut av den största vinsten i Europasammanhang för något lag sedan 1958.I övrigt då, vad har hänt? Jag har umgåtts en del med bra folk, sett en del bra film och tagit det lugnt i största allmänhet. Varit mycket med min kära Malin som jag även ska umgås med ikväll. Mysmys!Å, och imorrn kommer Charlie, Olander, Sarah och Madde över, tillsammans med Lirer och Mary. Det kommer i vanlig ordning bli fucking brilliant! Ska bli schsst att sammanföra min sötnos med Olander och Madde, då de inte träffats innan. Kort dyker väl antagligen upp på bloggen lite längre fram.Nu ska jag diska. Arghhh! Daniel Vs Disken, round 3...Fight!

 
 
Ingen bild

Malin

12 april 2007 16:39

Hej finast! Ser verkligen fram emot att få träffa your mates imorgon! Myspys kommer det bli ikväll! Puss puss!

 
Ingen bild

Frida

12 april 2007 16:53

Tjenare!!
Tänk - jag tror att det är nåt djävulskt som alla föräldrar planerar... köket hemma hos päronen - ojoj vilken förbättring!! Och det fick man inte chansen att uppleva själv - AAHAHHA!!!!

Känner ett litet sting av avundsjuka - tänk att få träffa (att faktiskt ha så många att träffa!!!) så många goa vänner!! Det har ju inte blivit så mycket på vännerfronten här då vi hela tiden åker bort alla umgåshelger!!! Nåja... nog om det - gott att höra att du mår bra!!

Hälsa alla man känner med många kramar!!! Det inkluderar då dig... =)
KRAM

 
Ingen bild

Daniel

12 april 2007 20:30

Frida: Hmm, det kan ju vara så att de plötsligt får en massa pengar över när de inte längre behöver köpa dyr mat till sina (utflugna) snorungar!

Du får se det som att du kan börja umgås med en massa folk nu iom flytten! Nu när ni slipper fly Färgelanda hela tiden! Du/ni är ju alltid välkomna hit till Uppsala!

Hoppas allt är bra, ska hälsa Chrille, Kalle och gänget imorrn! Kramar till dig!

 
Lirer

Lirer

13 april 2007 11:19

Vem fan är Chrille? jag känner iaf ingen Chrille..

http://chopper.blogg.se

 
Ingen bild

Stagger Lee alias D1

19 april 2007 16:59

ey boy! you suck at this blogging thing :) När kommer nästa blogg, är detta en engångiveckan blogg?? det är oaceptabelt. Ska du blogga så måste du göra det konstant, så amn får ngt nytt å läsa till kvälls teet/kaffet/ölen/whiskeyn. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards