Alla inlägg den 25 september 2007

Av Daniel - 25 september 2007 19:13

Well, jag har slutligen lyckats överföra mina nummer till det nya SIM-kortet, efter mycket om och men. Och jag har fortfarande ingen aning om hur jag lyckats spara typ nio nummer av tio på själva mobilen och de återstående på SIM-kortet. Mycket märkligt och krångligt......Men sms:en verkar körda vilket är grymt beklagligt då många av dem är uppemot fem år gamla. Ugh....jag hatar teknik!

Av Daniel - 25 september 2007 15:49

Tur att jag är en sann gentleman och inte fullföljer rubriken....


Men seriöst, vad less jag blir. Har slutligen tagit mig i kragen och bytt abonnemang till Halebop för att ringa lite billigare. Döm av min lycka när jag byter SIM-kort och inser att 95% av alla mina nummer inte följt med i flytten. Och att de nummer som fortfarande finns kvar är helt random. Känns oerhört givande att ha kvar numret till snubben som opponerade på min B-uppsats och till syrrans ex, men det vore ju även kul att få behålla numret till exempelvis min flickvän, mina bästa vänner eller min familjs mobiler. Och det finns inte en chans att jag kommer att sitta och flytta över typ 200 nummer manuellt. Dessutom har också typ hälten av alla gamla fina sms som jag fått de senaste åren (bland annat från många av er, fina människor) försvunnit, och de vill man ju ha kvar. Nej, jag behåller istället mitt gamla, spärrade SIM-kort, där alla nummer och SMS åtminstone finns kvar. Det går ju inte att ringa från det och jag vet inte om jag kan ta emot samtal, men annars får ni ringa till min hemtelefonen om ni söker mig. Ska försöka få ordning på detta ASAP, som det heter. Har varit inne på Halebops hemsida i jakt på ett nummer till kundtjänst, men eftersom de är en människofientlig sekt finns bara möjligheten att maila frågor.


"Hej Halebop, jag är ett grabb på snart 25 jordsnurr som skulle vilja äta era hjärnor. Hur är detta lämpligast genomförbart? Puzzåkram!"


Har någon av er, kära läsare, upplevt något liknande och vet hur det går att få ordning på? Eller måste fingertoppar verkligen blöda? Tacksam för eventuella tipps!


Nu ska jag sätta mig och läsa, fett skönt. Var på AIK - Djurgården igår på Råsunda tillsammans med Der Lirer, Mary, Söt och 35 000 kokande fans och behöver chilla lite idag för att sänka pulsen. Iväg till myshörnan!

Ovido - Quiz & Flashcards