Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Anorexia och analfabetism är jävligt analt

Av Daniel - 9 maj 2008 00:39

Nu förstår jag ingenting. I mitt flyktförsök från uppsatsen lodade jag runt ett litet tag på bloggagratis sida med de populäraste bloggarna. Och hallå, vad läser folk för elände? På topplistan fanns ett flertal bloggar av tragiska flickstackare med namn som thin-teen och liknande, vars enda syfte var att redovisa kampen mot minimivikt. Sidorna pyntades med anorexia-modeller som vickade på revbenen och fluktade med läpparna som om någon höll en hamburgare inom räckhåll för dem. Kärlekshandtag, för bövelen! Och än en gång frågar man vad det är för fel på folk? Inte nödvändigtvis på tjejerna, de är bara produkter av ett Slitz-samhälle där alla ska följa idealet att kunna köpa kläder på barnavdelningen. Men de som läser eländet - typ tusen unika besöker per dag! Fan, jag ska skaffa en blogg med namnet Big Fat Friend där målet är att bli så gigantisk att jag aldrig mer behöver gå, utan istället kan rulla fram.


Den övriga topplistan bestod främst av överkäcka flerbarnsmödrar som gav råd på bäst metod att bota springmask, eller manodepressiva artonåringar som skriver svåra dikter eller fördömer livet av någon fullständig meningslös anledning. Gemensamt för de båda grupperna var att de våldsförde sig på det svenska språket å det grövsta med märkliga förkortningar och ord som var ivägen, ord som var onödiga, ord som inte finns och vars enda syfte var att störa flytet i läsandet.


Var finns alla intressanta bloggar? Kan någon ge något exempel? En schysst politisk blogg, eller en musik- och filmblogg? De måste ju finnas! Här i krokarna verkar ju alla bara skriva om skit.


Och ja, jag är medveten om att halva mitt förra inlägg handlade om He-mangubbar- Det där med att leva som man lär har aldrig varit min starka sida.


Och nu, för att runda av kvällen: Glädjen som är Gogol Bordello med


Not a Crime!


Åh, just ja, äntligen en spelning att längta efter: Den lille melankoliske mannen med den förtjusande frisyren och klädstilen, för att inte säga rösten kommer till Stockholm. Bonnie Prince Billy, oh yes!

 
 
ida

ida

9 maj 2008 01:28

som svar på din fråga; här, tydligen..

annars kan du ju alltid kolla in silverfiskens blogg på http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.394

min bästa lärare någonsin var en gymnasielärare i historia och samhälle. en man med mysigare skägg än leif pagrotsky och en gång om året rakade han av det, bara för att chockera oss. han fick oss att vilja lära oss.

jag har en känsla av att du kommer att bli lika legendarisk

rock on

http://idahoeshow.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Daniel

9 maj 2008 11:19

Tack för komplimangen, den värmde i vårsolen! Och för länktipset, för den delen.

Den där läraren lät ju kanon, och inte bara pga skägget. Själv hade jag en historialärare som kom sent till lektionerna för han var ute och köpte golfklubbor. Han hade en rätt skön inställning till jobbet.

Cheerie-o!

 
Annarki

Annarki

16 maj 2008 01:41

Vagar knappt kommentera pa din blogg eftersom min blogg formodligen hor till de dar gamla vanliga dagboksskitsnackssidorna som egentligen inte ar sarskilt intressant for nagon annan an ..en sjalv..? Men anyways jag ville bara saga att jag gillar vad du skriver :)

http://annad.blogg.se

 
valp

valp

19 maj 2008 17:58

jag har jättebra musiksmak. och en katt. annars är det inte så mycket med det hela.

http://sjukvalp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards