Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Daniel - 12 maj 2008 22:37

Å, ibland saknar man någon intensivt, någon som man kanske aldrig ens träffat. Just nu kände jag plötsligt en fet saknad efter Joe Strummer. Varför var han tvungen att dö så ung? Och varför finns inte fler människor som honom? Har sett några dokumentärer, och planerat att läsa biografin i sommar, och han verkar vara en så jävla bra människa. En förebild för hur folk borde se på sina medmänniskor och samhälle, helt enkelt.


Vad är detta egentligen? Alla fascistledare blir urgamla, men the good guys dör som flugor i unga år. Franco blev väl typ 80, Pinochet var ju lastgammal när han dog för ett par år sedan och inte ens Thatcher har den goda smaken att kasta in handuken i tid.


Well, lyssna och ta till er av Strummers version av Bob Marleys  Redemption Song

Av Daniel - 12 maj 2008 13:35

Well, Manchester United gjorde det som krävdes av dem och spöade Wigan under gårdagen, vilket säkrade ligatiteln. Lämpligt nog blev matchvinnaren ingen annan än gamle Ryan Giggs, som rullade in 2-0 med tio minuter kvar. Den makalöse Giggs, som spelade sin första elitmatch för klubben säsongen 1990-1991, tangerade samtidigt klubbrekordet för spelade matcher med 758 sammanlagt.


På kvällen var mor och far över en snabbis, på väg hem efter ett bröllop, medtagandes mystisk öl och fina kort från England samt en del kort på lilla Malwa, som otippat lyckats bli en riktig tjockis. Eftersom syrran är hälsofreak lär ju ungen ha noll chans att få behålla sitt värmande hull, men söt är hon iaf med tjocka armar och dubbelhaka.


Fan, egentligen har jag inget att skriva om, utan dödar bara tid i väntan på att min lunch ska bli färdig i ugnen. Idag ska jag skriva en sex sidor för att komma i fas med mitt krävande schema, vilket är en fullständigt orimlig målsättning. Jag känner att uppsasten håller på att rinna mig ur händerna. Om jag bara haft en vecka till......


Så jag kan ju ta tillfället i akt och be om ursäkt om någon vän känner sig åsidosatt, jag har helt enkelt inte tid med socialt liv just nu. Möjligen om ett par veckor, så håll ut tills dess!

Ovido - Quiz & Flashcards