Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Daniel - 22 maj 2008 17:54

Ja jävlar, vilken dag igår!


Efter att suttit i princip hela natten med uppsatsen lämnade jag och Krickan in våra runt tvåsnåret. Kopieringen för oss kostade sammanlagt runt 1000 spänn, vilket sved. Dessutom skövlades väl halva Sherwoodskogen för att producera pappret vi fick, men det är ju lite typiskt stockkonservativa Historiska institutionen att tvinga studenterna att kopiera upp 20 kopior.  Nåja, fick ett mail av min examinator nyss, han hade precis läst uppsatsen och tyckte den var klart över snittet, så något rätt måste jag ha gjort.


Trött och utarbetad stirrade jag i väggen några timmar, innan O'Learys hägrade vid sjusnåret. CL-finalen sågs i sällskap med min kära och Sofie, Lirarn, Jon, Kalle och Sara, Kristoffer och ett helt gäng till. Hur det gick i matchen kanske ni hört, med drömmål, slumpmål, utvisningar, stolpskott, brytna näsor och en röd arme, i självaste Moskva,  som gick segrande ur striden efter straffar. Sån glädje som utspelades därefter vet jag inte när jag upplevt senast, men för att citera The Boss:


It's football, bloody hell!

Ovido - Quiz & Flashcards