Direktlänk till inlägg 13 augusti 2007

I could die for these bears. Wish granted!

Av Daniel - 13 augusti 2007 23:36

Jäklar vad aktiv jag blivit med bloggen helt plötsligt. Det känns som om jag plötsligt har saker att skriva, även om det är saker som egentligen är oväsentliga för alla utom mig. Det är bara skönt att skriva helt enkelt, vilket jag säkerligen inte kommer att tycka om några månader när det vankas B-uppsats i Statskunskap.


Fast egentligen har jag ju inget att skriva just nu, slog det mig plöstligt. Jag har sett Grizzly Man med mor och far precis, en dokumentär jag kan tippsa om till alla och envar. Den handlar om Tim Treadwell som spenderar tretton sommrar i Alaskas vildmark med grizzlybjörnar som enda sällskap, innan (suprise, suprise) en av björnarna kommer på att, hey, där spatserar ju en vandrande lunchbox och logiskt nog käkar upp Tim med flickvän. Oppsie Daisey!


Filmen avslutas med Don Edwards Coyotes till eftertexterna, en grym sång om hur det vilda landet underkuvas av människans inventioner.


Now the long horns are gone
And the drovers are gone
The Comanche's are gone
And the outlaws are gone
Geronimo is gone
And Sam Bass is gone
And the lion is gone
And the Red Wolf is gone

Well he cursed all the roads and the oil men
And he cursed the automobile
Said this is no place for an hombre like I am
In this new world of asphalt and steel

Then he'd look off some place in the distance
At something only he could see
He'd say all that's left now of the old days
Those damned old coyotes and me


Och minsann, om inte ingenting blev någonting ändå, och ett nytt inlägg är fött. Dags för Behind The Mask, vilket säkerligen kommer bli en höjdarrulle.


Just ja, har jobbat färdigt för i sommar, vilket är skönt som fan, samtidigt som jag inte kommer få träffa mina små charmtroll på ett år. Jag får hänga med lite utvecklingsstörda i Uppsala för att få behovet tillfredsställt. Tur att jag vet var MUF:s partilokaler ligger! *Snigger, snigger*!


Och slutligen, notera Ambrose E.Burnside uppe till höger. Pröva vänd på efternamnet och ja: ordet sideburn(s) myntades efter denne mans anmärkningsvärda ansiktsbehåring. Vilket enligt mig gör herr Burnside till den mest inflytelserika amerikanen sedan Abe Lincoln.I bow my head!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards