Alla inlägg under maj 2007

Av Daniel - 4 maj 2007 23:32

Två inlägg på två dagar. OMFG! ROTFL! LOL! LOL! LOL! Typ. Tyvärr blir detta inlägg kort även det. Har inte varit på topp de senaste dagarna, men kanske är det på väg uppåt nu, hoppas det. Är precis hemkommen efter ett par öl och ett djupt snack med Laila, vilket i vanlig ordning var toppen. Klockrent, helt enkelt!


Hade ett par föreläsningar idag och fick reda på en hel del ny, spännande information. Vi pratade om Tredje världen och kolonialismens påverkan på dessa länder när ett stjärnskott i klassen dunkar näven i bordet och säger med sitt vanliga odrägligt överlägsna tonfall: "Men va fan, jag tror inte på iden att de fattiga länderna i Afrika skulle påverkas idag av kolonialismen. Jag är så trött på snacket om den vite mannens skuld. Skulle de bara ha rätt attityd och vilja skulle de lätt kunna vara I-länder idag"


What


The


Fuck!!!


Vilket kan vara det dummaste jag hört under hela min studietid. Som ju säger en hel del efter 40 poäng på ILU. Har riksmongot aldrig hört talas om expolateringen av naturresurser och arbetskraft i tidigare kolonialstater som fortsätter än idag? Eller om U-ländernas skulder till I-länderna som aldrig skrivs av, där enbart skuldernas ränta överstiger allt bidrag vi i väst ger? Varför tror apskallen att U-länderna var tvugna att låna dessa pengar? Varför har så många afrikanska länder, och även en del stater i Sydostasien, haft en diktator vid makten efter att imperialistväldet upphört?


Senare under lektionen frågade föreläsaren vilka naturresurser som exporterades från Afrika. Kukskallens svar: Folkmord. Yes, gott folk, för som vi alla vet har vi i Europa, "den vite mannen", aldrig pysslat med folkmord. Oh no, vi har inte alls utrotat mest folkslag under modern tid. Nixpix. Blame the black guy! Så denne rasistiska, ignoranta och allmänt förvirrade snorvalp ska bli gymnasielärare, Go figure.


Imorn: fotboll på dagen och middag på grekisk restaurang på kvällen med sötnosen. Kommer bli mysigt, vill jag lova!


Sov gott!


EDIT: Höll ju på att glömma det jag började skriva inlägget för. Kanske riktar sig detta mer till Lirarn än nån annan dock: Började kolla på film tidigare idag, en hyfsat obskyr indierulle som heter Old Joy och som handlar om två gamla vänners försök att lappa ihop en vänskap som sedan länge passerat bästföre-datum. Hur som haver tycker jag mig efter någon minut känna igen ena huvudrollsinnehavaren. Vem är det? Så slår det mig: Bonnie "Prince" Billy!


Oh my! http://www.youtube.com/watch?v=RnhKUm4HitU&mode=related&search

Av Daniel - 3 maj 2007 15:38

Fyra olika personer kallade mig Wolverine på Valborg. Tänka sig. Det kunde iaf vara värre. Wolverine är ju rätt snygg, iaf i Hugh Jackmans skepnad. Värre vore om folk ropat Gollum efter en....


Just ja. Ska operera knät igen om några veckor, fick jag reda på igår när jag var på återbesök i Sthlm. Uschabuscha. De ska gå in och ta bort nån skruv och öppna upp knät på ett par ställen för att ta bort skit som möjligtvis gömmer sig däri. Så nu vet ni det.


I övrigt känns det mesta crap. Usch!

Ovido - Quiz & Flashcards