Direktlänk till inlägg 18 maj 2007

Igelkottssnusk!

Av Daniel - 18 maj 2007 12:58

Igår när jag och Malin var ute på kvällspromenad stötte vi på ett underhållande fenomen. På andra sidan vägen på en liten gräsplätt såg vi ett par igelokottar, en stor och en lite mindre. Dessa var involverande i något som såg ut som en parningsdans, vilken var mycket fascinerande. Den ena igelkotten, den större och därför antagligen hanen, cirkulerade kring den mindre honan, varv efter varv. Av någon anledning (hmm?) såg hanen uta att vilja sniffa honan i dennes bakre regioner. Honan verkade dock inte alls speciellt taggad på detta och följde vaksamt hanens närmande genom att alltid se till att vara nos mot nos med hanen. Runt, runt gick de, samtidigt som honan oavbrutet gave ifrån sig ett högt fnysande. Ibland fintade hanen och bytte håll, vilket totallurade honan som inte alls förstod var hennes nemesis tagit vägen. Först när hon kände en våt nos i rumpan vaknade hon till, utstötte ett superfnys och gjorde ett 180-gradersskutt för att åter vara nos mot nos med hanen. Samtidigt var igelkottarna så involverade i sin maktkamp att de inte märkte av att jag och Malin långsamt förflyttade oss närmare och närmare, tills vi bara stod något steg ifrån dem. Och efter att ha beskådat detta ett tag slog det oss: detta är precis vad som händer när människor dricker alkoholrusiga drycker och går på krogen! Vad är det Di Leva och Refused sjunger? "Apor är människor, krokodiler är människor." Gott så.


Lite sköna och underhållande klipp, kanske old news, men men. Sen dom gjorde om bloggagratis har jag glömt hur man gör snygga länkar, ni får klara er ändå.


http://www.youtube.com/watch?v=tO9Nv5f9iSc  - Bamsemannen


http://www.youtube.com/watch?v=NBZQfAYfH7s&mode=related&search= - Family Guy vs Christianity


http://www.youtube.com/watch?v=rw2nkoGLhrE - The I-rack!


http://www.youtube.com/watch?v=VPtGdvLJZqU&mode=related&search= - Making of Family Guy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards