Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

Men har man sett på maken!

Av Daniel - 17 mars 2008 00:07

Likt en zombie med sömnproblem, eller varför inte Kicki Danielssons karriär, stiger denna blogg upp ur graven än en gång, för ett sista, ytterst patetiskt försök till upprättelse.


Det är inte det att det saknas ämnen att skriva om - på rak arm kommer jag på följande (utan vidare presentation):


* Carolas schlagerfiasko

*  The Ballad of Ronnie Drew (you-tuba det!)

* Högerns skolpolitik

* Björn Gustafssons - Sveriges mest överskattade komiker?

* Manchesters Uniteds totala bästhet

* 10 anledningar varför 99 % av Sveriges befolkning irriterar mig till döds

* Varför Malwa är världens bästa bebis


Däremot har en kombination av lättja, studier, socialt liv, ännu mer lättja och en massa andra saker kommit ivägen. Sorry. Det ska inte (men kommer sannolikt) hända igen.


Lägger upp lite kort från den senaste tiden, så ska jag skärpa mig med skrivandet framöver!


1. Söt Malwa

2. Snart hjärntvättat United-fan

3. Old Trafford. Jag, pappa och 76 000 människor till. Take that, Gefle IF!

4. Spooky kyrkogård i Leech, utanför Manchester. Wonderful!

5. Spooky torn i Drogheda, utanför Dublin. Wonderful!

5. Åh, Luke Kellys grav. Åh! Åh! Åh!

6. Malwa, det lilla russinet, är alltså med på fler kort än min flickvän? Det måste åtgärdas.

7. Sådär! Min sötnos, numera brunett!

 
 
Annica

Annica

17 mars 2008 13:59

Fina bilder! Vem är Luke Kelly? (borde jag kanske googlat på ist för att skylta med min dumhet...) Gud vilken söt liten Malwa (söt flickvän med ;))
Vad gäller dina ämnen så skulle jag vilja läsa om nr 4 och 6.
Snart min tur att dra till lovely manchester! Ingen fotboll för min del dock. Kram!

http://oktobertjejen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Daniel

18 mars 2008 00:12

Luke Kelly är typ världens bästa sångare. You-tuba honom snarare än googla, vettja! Yes, Malwa är kanon - ett barn jag inte stör mig på alls! Ämnen nummer 4 och 6 verkar populära, antingen får jag plita ner något om dem, eller så får vi ta dem över en öl nästa gång vi ses. Ha det toppen i Manchester förresten, om vi inte talas vid innan du åker. Kram!

 
Ingen bild

D2

18 mars 2008 12:07

Äntligen! Mitt tjat i fredags verkar ha hjälpt. Skippa fotboll och bebis snacket så ska jag försöka kommentera lite mera.
har du kommit på några fler dagar förresten? Minns knappt någon av dom...
Today is the beat your brother day/mutilate a chicken day....

 
Ingen bild

Daniel

18 mars 2008 16:40

Haha, och ej att förglömma: sell your sister to the mafia-day! Incest is good for you-day! Det var riktigt sjuka ideer överlag, så mycket kommer jag ihåg. Ska försöka dra ner på United-snacket, vi får väl se hur det går :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards