Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Nazi punks fuck off!

Av Daniel - 11 oktober 2007 00:53

Ey yo! Ville bara säga att min mobil har fuckat ut totalt. Har ni tur kan ni nå mig på den, fast bara ibland. Om mobilen har en bra dag och jag överöser den med ömma ord och telefonhångel. Samma sak med sms. Prova på hemtelefonen annars. Eller bloggen. Oj. Vilka korta. Meningar. Det blev. Nu.


Min familj har varit här idag, tillsammans med Malin och mina syskons respektive. Vi var ute och åt på en grym restaurang, Alexander den Store, jävligt god mat och mycket gemytlig stämning. Syrran börjar bli stor! Fick världens fetaste present av farsgubben oxå, ni som följt min senaste fanatism kan nog gissa vad det är. 8:e mars mot Bolton. Yeehaw!


I skrivandets stund har jag varit 25 i runt 55 minuter. Hitills har jag på det stora hela:

* dragit snåla skämt för Malin och

* skrattat åt Billy Connolly.


Inga stora förändringar här inte.


Annars har jag följt en serie från 2002 i tio delar som heter Punk Years. Jäkligt intressant. Bäst hitills är Johnny Rottens sågningar av allt och alla och gammalt bildarkiv på Jimmy Pursey från Sham 69 som hoppar ner från sen och jagar bort nazister från lokalen med en trasig ölflaska i näven. Plus Atari Teenage Riot spelande ovanpå en minibuss samtidigt som polisen misshandlar en massa dansande ungdomar ett tjugotal meter bort. Jävligt intressanta filmer.


Oxå har jag hört att Comic-boken Watchmen ska bli film. Mamma mia! Hur tusan ska de lyckas överföra den extremt snåriga och involverande handlingen till filmformat? Dessutom hoppas jag de inte skalar ner på de rysligt obehagliga ämnena som Watchmen berör. Tyvärr skulle en trogen adaption nog innebära en 18-årsgräns, och fet chans att filmbolaget exkluderar en stor del av sina potentiella kunder med ett sånt agerande. Det bir nog Watchmen - mellanmjölkedition när allt är sagt och gjort.


Åh, ännu mer slutligen: Jag, Lirer, Perra, Rulle och (tror jag) Jon och Kalle har startat en Tipparsammanslutning. Riktigt kul. Vi ska vinna en massa miljoner och har dessutom en inbördes tävling där den som vinner blir bjuden på middag av de andra. Kan bli kanonkul. Lirarn har t.o.m snickrat ihop en värd blogg endast för detta ändamål. Gonzotippers are us!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 februari 2009 18:04

Läser precis att förundersökningen mot de poliser som kläckte ur sig rasistiska påhopp i Rosengård härom månaden läggs ner. Föga överraskande, att polisen har en egen regelbok är väl känt, där man kan komma undan med lite vad som helst utan påföljd. ...

Av Daniel - 24 november 2008 01:50

Skulle precis krypa till kojs när en glödlampa tändes över mitt huvud och jag kom på att jag ju faktiskt har en blogg, vilken inte blivit uppdaterad på evigheter. Så jag tänkte skriva några rader, vilket förhoppningsvis ger mersmak och resulterar i f...

Av Daniel - 17 oktober 2008 00:28

En mustachprydd politiker i Malmö pushar för att elever hädanefter ska [url=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3556047.ab]få betygsätta sina lärare under grundskolan.[/url] Och återigen baxnar man över dem inkompetens och naivitet som omringar ...

Av Daniel - 14 oktober 2008 22:30

Den senaste tiden har en massa komedi avhandlats. Först plöjde jag igenom alla fyra säsonger av Black Adder (Svarte Orm), vilket måste vara en av de absolut bästa serierna någonsin. Huvudkaraktären Black Adder spelas av Rowan Atkinson (innan denne gi...

Av Daniel - 8 oktober 2008 18:29

Tidigare under dagen (innan jag somnade på soffan) såg jag lite på den senaste debatten mellan Barack Obama och John McCain. Obama menade att den av republikanerna förda politiken omöjliggjort en intervention gällande folkmordet i Darfur. Det har enl...

Ovido - Quiz & Flashcards