Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Daniel - 24 juni 2008 00:30

Åhå, precis hemkommen från Spanien och redan har jag hunnit köpa mig en Xbox 360! Det var dom sommarpengarna det! Men fatta vad värt, mitt latenta tvspelsintresse kan återupptas igen! Följande spel kommer att undersökas den kommande tiden:


* Ninja Gaiden II

* Elder Scrolls: Oblivion

* Bioshock

* Mass Effect

* GTA IV

* Lost Planet

* Alone In The Dark


Den gamla vanliga blandingen av mystiska sagor, skräck och fantasy, med andra ord.


Enbart två böcker hann läsas på resan, men båda var rätt tunga. Dels en fyrahundrasidors Lovecraft, där historierna The Colour out of space, The Whisperer in the Darkness och The Call of Cthulu stod ut. Dessutom One Flew Over the Cuckoo's Nest, alltså Gökboet, som var helt sjukt bra! En av de bästa böckerna jag läst den senaste tiden, och en värdig upplaga till den eminenta filmen.


Nähäpp, nu ska jag avrunda kvällen med att se klart trasherskräckisen Teeth, som handlar om en ung kvinna som har en massa sylvassa tänder i underlivet. Vilken får en som kille att korsa benen då och då. Choppy, choppy!


Marvelous indeed, old chap..

Ovido - Quiz & Flashcards